اقامتگاه هاي بومگردي خراسان شمالي توانمندي هاي خود را در سطح ملي معرفي مي کنند - ١٣٩٩/٧/١٥

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی از حضور اقامتگاه های بومگردی در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر به منظور معرفی پتانسیل های استان در حوزه گردشگری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، علی کاظمی اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود که 6 اقامتگاه بومگردی استان در آن حضور دارند.

کاظمی با بیان اینکه این نمایشگاه از 24 الی 27 مردادماه جاری پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان است، گفت: بخشی از غرفه ها و فضای نمایشگاه به خراسان شمالی اختصاص دارد که با حضور اقامتگاه های بومگردی استان، پتانسیل و توانمندی های استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری پایدار و رونق اقتصاد روستایی با ایجاد بومگردی ها، آینده خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: خراسان شمالی به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و زیبا و تنوع فرهنگ و اقوام، فرصت بسیار خوبی را به گردشگران برای بومگردی می دهد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی افزود: 33 اقامتگاه بومگردی در این استان فعالیت دارند که در حال حاضر تعدادی از آنها توانسته اند در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار موفق عمل کنند و در سطح ملی مطرح شوند.

وی عنوان کرد: تلاش داریم با برگزاری جشنواره و تعریف رویدادهای مختلف و نیز با حضور هدفمند در نمایشگاه ها بتوانیم هموطنان و گردشگران بیشتری را با جاذبه ها و پتانسیل های خراسان شمالی در بخش گردشگری آشنا کنیم.