برگزاري آزمون جامع راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي در خراسان شمالي - ١٣٩٩/٧/١٥

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی از برگزاری آزمون جامع راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در تاریخ 8 شهریور ماه سال جاری، همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، علی کاظمی اظهار داشت: آزمون جامع گردشگری در دو بخش مدیریت فنی بند ب و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در تاریخ 8 شهریورماه امسال و همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.

کاظمی با اشاره به آغاز ثبت نام فراگیران برای ثبت درخواست شرکت در آزمون اظهار داشت: متقاضیان تا فردا 23 مردادماه جاری می توانند در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.

وی افزود: تمام فراگیرانی که قبلا در آزمون جامع شرکت کرده اند، طبق بخشنامه سازمان فقط می‌توانند 3 دوره متوالی در آزمون شرکت نمایند.

وی تصریح کرد: پذیرفته شدگان آزمون جامع گردشگری پس از گذراندن مصاحبه زبان انگلیسی و نمره قبولی در آن، می توانند گواهینامه خود را دریافت کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم نیازسنجی و امکان سنجی به منظور برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری، افزود: بکارگیری نیروی کار آموزش دیده موجب ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات در این حوزه خواهد شد.