برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي به انتقال دانش سنتي هنرمندان اين حوزه کمک مي کند - ١٣٩٩/٧/١٥

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی به حفظ و انتقال دانش سنتی هنرمندان این حوزه کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حسین خواجه بیدختی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره موسیقی اقوام در بجنورد گفت: یک راه ترویج و معرفی صنایع دستی به نسل جوان و فرهیخته که گذشته ما را درک نکرده اند، برپایی نمایشگاه است.

بیدختی هدف از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان‌ها را معرفی ظرفیت‌های مهم استان‌ها در حوزه صنایع دستی اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه ها در نقاط مختلفی از کشور برپا می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح نهمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی در منطقه گردشگری بش قارداش بجنورد هستیم، اظهار امیدواری کرد: همه بتوانند از این فرصت فراهم شده نهایت بهره را ببرند.

گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره موسیقی اقوام روز سه شنبه ۲۹ مردادماه در محل منطقه نمونه گردشگری بش قارداش بجنورد افتتاح شد و تا یکم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.