حرفه آموزي يکي از اقدامات ارزشي در راستاي توانمندسازي زندانيان مي باشد - ١٣٩٩/٧/١٩

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی،در این بازدید مدیرکل زندان های خراسان شمالی با اشاره به اهداف کلان سازمان زندانها در راستای فراهم نمودن زمینه بازگشت مددجویان به جامعه و با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین برنامه اصلاحی و تربیتی در زندانهای استان است افزود: در حال حاضر با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دوره های آموزشی متناسب با نیاز جامعه در مراکز فنی و حرفه ای زندانها فعال است و زندانیان پس از آموزش در این دوره ها با دریافت گواهینامه و آزادی از زندان به بانک های عامل جهت دریافت وام خود اشتغال از طریق مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج معرفی می شوند.

مجتبی محمدی از حرفه آموزی به عنوان یکی از اقدامات ارزشی در راستای توانمند سازی زندانیان نام برد و افزود: در سال ۹۷ حدود ۱۱۰۰نفر از مددجویان در دوره های آموزشی شرکت نموده و موفق به دریافت گواهینامه در رشته های مختلف شدند .

وی کسب مهارت و پرنمودن اوقات فراغت مددجویان با برگزاری کارگاههای آموزشی را از دیگر اهداف زندانهای استان در راستای برنامه های کاهش آسیب بر شمرد .

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به پی گیری ها و همکاری های قبلی و در ادامه روند سطح همکاری های فی مابین  ارائه آموزش در رشته های مختلف صنایع دستی، صدور  پروانه سه گانه  تولید صنایع دستی و همکاری در صدور دیپلم فنی، تجهیز و تامین مواد اولیه مورد نیاز کارگاه ها را از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی در زمینه های حمایتی برشمرد.

یزدان پناه با تاکید بر اختصاص غرفه فروش در نمایشگاه های صنایع دستی و اعطای تسهیلات بانکی، گفت: صندوق کارآفرینی امید استان در راستای توسعه و حمایت های شغلی, تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندازی کسب و کار زندانیان اعطا خواهد کرد.

لازم به ذکر است در ادامه از کارگاه چرم دوزی، سفالگری، زیورآلات سنتی،  خیاطی، کاشت آلوئه ورا و پرورش قارچ گانودرما و .... بازدید بعمل آمد.

روابط عمومی