میز تخصصی نساجی سنتی خراسان شمالی تشکیل شد - ١۴٠٢/۴/٢٩

میز تخصصی نساجی سنتی استان خراسان شمالی با حضور معاون صنایع‌دستی استان و جمعی از فعالان صنایع‌دستی در خانه ترویج صنایع‌دستی جاجرمی در شهرستان بجنورد تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، این نشست تخصصی با حضور معاون صنایع‌دستی استان و جمعی از فعالان صنایع‌دستی در راستای شناسایی چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه در خانه ترویج صنایع‌دستی جاجرمی در بجنورد تشکیل شد.

پروانه کلاته، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش فعالیت میز تخصصی نساجی سنتی ارائه راهکار با استفاده از ایده و نظر هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه گردشگری است. خاطرنشان کرد: نساجی سنتی یکی از رشته‌های حائز اهمیت خراسان شمالی است و با توجه به پتانسیل‌های استان می‌تواند در ارتقا جایگاه استان در صنایع‌دستی تأثیرگذار باشد.

کلاته بیان کرد: برای رشد نساجی سنتی در استان باید مواردی نظیر نوغانداری و پنبه در جوامع محلی سطح استان تقویت شود و نیاز هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی را به مواد اولیه باکیفیت و ارزان‌قیمت رفع کرد.

انتهای پیام/