جلسه احصا چالش‌ها و مشکلات میراث‌فرهنگی خراسان شمالی برگزار شد - ١۴٠٢/٥/١٥

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: جلسه احصا چالش‌ها و مشکلات با محوریت مدیریت و حکمرانی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اعلام خبر این بیان کرد: صبح روز گذشته ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ جلسه احصا چالش‌ها و مشکلات برنامه‌ریزی برای تهیه برنامه عملیاتی و راهبردی و توسعه و اشتغال در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به الزامات توسعه گردشگری در استان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در توسعه این صنعت تغییر دیدگاه مدیران نسبت به گردشگری از یک صنعت لوکس وارداتی به صنعت پاک مکمل و باارزش افزوده اقتصادی و فرهنگی بالا است.

مستوفیان گفت: تجمیع سیاست‌گذاری تمام موضوعات مربوط به سفر و گردشگری، تأمین منابع مالی و تسهیلات، تسهیل ورود گردشگر خارجی به کشور، معرفی قابلیت‌های گردشگری مدیریت موزه‌های فرهنگی، تاریخی، ایجاد شهرک‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، برندسازی محصولات صنایع‌دستی، برندسازی گردشگری و... از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.