تور سوارکاری کودک در خراسان شمالی برگزار شد - ١۴٠٢/٥/٢٩

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به اهمیت نقش کودکان و نوجوانان در مقصد گردشگری خانواده‌ها، تور سوارکاری کودکان در خراسان شمالی برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اشاره به اینکه گردشگری کودک یکی از انواع مهم صنعت گردشگری به شمار می‌رود، افزود: پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲، تور خانواده محور سوارکاری برای کودکان به‌عنوان بخش مهم و سرنوشت‌ساز جامعه در شهرستان بجنورد به همت آژانس گردشگری اطلس خراسان شمالی برگزار شد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: بخش مهمی از هویت و شخصیت هر فرد در دوران کودکی و باتوجه‌به تصویرسازی ذهنی و خاطرات جمعی و مکانی پایه‌ریزی می‌شود و شکل می‌گیرد، در همین راستا با توسعه گردشگری کودک و ایجاد فضای متحرک، مستعد و خلاق، برای توسعه نسل آینده سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

مستوفیان هدف از برگزاری این تور گردشگری را حضور و مشارکت اجتماعی کودکان، خلاق کردن این گروه از جامعه، استقلال کودکان، تجربه یادگیری و فرصت برای تعامل و شکوفایی اجتماعی دانست و ادامه داد: باتوجه‌به اینکه درون هر کودک انگیزه‌های زیادی برای خلاقیت، ابتکار و ایده‌پردازی وجود دارد؛ لذا سفر و گردشگری می‌تواند بسته مناسبی برای این قشر از جامعه باشد.

او گفت: در این تور، کودکان بدون خطر و نیاز مراقبت والدین، علاوه بر بازی‌کردن و انس با میراث طبیعی و فرهنگی، سوارکاری را هم به آنها آموزش داده شد.

انتهای پیام/