پیگیری برنامه‌های حمایتی ویژه از سرمایه‌گذاران و تأسیسات گردشگری خراسان شمالی - ١۴٠٢/٨/٢١

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از پیگیری برنامه‌های حمایتی ویژه از واحدهای اقامتی و پذیرایی خراسان شمالی در شرایط بحرانی خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان با بیان این مطلب تأکید کرد: روز گذشته شنبه ۲۰ آبان‌ماه جلسه‌ای در راستای برنامه‌ریزی برای اقدامات حمایتی با حضور واحدهای پذیرایی و اقامتی استان برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی می‌تواند یک استان تأثیرگذار در توسعه گردشگری باشد، افزود: این امر زمانی محقق می‌شود که دستگاه‌های اجرایی و حمایتی یک برنامه‌ریزی کامل و جامعی برای تقویت سرمایه‌گذاران فعال گردشگری در استان داشته باشند.

مستوفیان خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری باتوجه‌به قرارگیری خراسان شمالی بین دو قطب مهم گردشگری و عبور سالانه میلیون‌ها مسافر تأثیر اقتصادی چشمگیری در استان داشته است.

او با بیان اینکه اقتصاد گردشگری وابسته به زیرساخت‌های مهم استان است گفت: که طی چند روز گذشته با توجه به ازبین‌رفتن جاده محور استان گلستان و دشت توسط سیل، شاهد تأثیرات قابل‌ملاحظه‌ای بر اقتصاد گردشگری در تأسیسات و واحدهای خدماتی استان بوده‌ایم؛ لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی زمینه لازم برای حضور و استفاده از ظرفیت‌های مسافران و زائران برای توسعه گردشگری و اقتصادی و اشتغال پایدار در استان را فراهم سازند.