بیانیه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت یوم الله نهم دی ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت - ١۴٠٢/١٠/٧

نهم دی ماه سال 88 یکی از زیباترین روزهای تاریخ حیات بشر است، حماسه ای که ملت بزرگوار ایران در این روز خود جوش خلق کرد و هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد. خالق حماسه ماندگار 9 دی ، ملت ایران است که با الهام از هدایت الهی، موفق شد با حضوری به هنگام در صحنه و با شوری متکی بر شعور و بصیرت انقلابی، بزرگترین ، پیچیده ترین و شکننده ترین فتنه تاریخ علیه نظام دینی و ولایی را در هم شکند و فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آنان را ، انگشت به دهان کند.

نهم دی ماه سال 88 به عنوان برگ زرینی در تاریخ پر از حماسه کشور ایران ، پیام ولایت مداری ملت را به جهانیان فریاد زد و مردم با حضور پرشکوه و یکپارچه در راهپیمایی آن روز عظیم نشان داد که توطئه ها و نقشه های استکبار جهانی نخواهند توانست حرکت آنها را در ادامه راه شهداو امام شهیدان لحظه ای کند و یا متوقف کند. 9 دی یادآور تجدید پیمان ملت با ارزشهای انقلاب اسلامی و ولایت است و این خود حاصل بصیرت و آگاهی ملت ایران است که برگرفته از فرهنگ عاشوراست که جهانیان را تسلیم اراده خود کرد و خشم و عصبانیت دشمنان و منافقین ملت را همراه با انفعال و عقب نشینی از مواضع نادرستشان به ارمغان آورد. نهم دیماه سال 88 یوم الله دیگری در تاریخ حماسه های ماندگاراست که جهانیان شاهد عمق پیوند ولایت و مردم بصیر و انقلابی ایران برای خاموش کردن فتنه های داخلی و توطئه های خارجی بودند.

  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی سال 1388 روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که نقطه عطفی در مسیر نهضت انقلابی مردم ایران بود، ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی)، آمادگی خود را برای حضور در همه عرصه ها برای دفاع از کیان نظام اسلامی و دفع توطئه های فتنه گران داخلی و خارجی، اعلام می داریم.

 

 

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی