نخستین جلسه ستاد خدمات سفر خراسان شمالی با محوریت نوروز ۱۴۰۳ - ١۴٠٢/١٢/٩

نخستین جلسه ستاد خدمات سفر خراسان شمالی با محوریت نوروز ۱۴۰۳ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با ۱۲ کمیته تشکیل شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، مهدی رشیدی صبح روز ۸ اسفندماه در جلسه ستاد نوروز خراسان شمالی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم توسط ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر در استان برای میزبانی و پذیرایی از مسافران نوروزی صورت‌گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: این کمیته‌ها در بخش‌های مختلف گردشگری، ترافیک و حمل‌ونقل، خدمات و اسکان و سلامت و... فعال‌اند و تمام تمهیدات لازم ارائه خدمات شایسته به مسافران اندیشیده شده است.

رشیدی هم‌زمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را موردتوجه قرار داد و گفت: باید اقدامات مضاعفی در جهت خدمات‌دهی و افزایش ماندگاری مسافران به استان صورت بگیرد و نواقص و ضعف‌ها احصا و رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته استان از لحاظ کاهش تصادفات بین‌شهری و ارائه خدمات سفر در جایگاه خوبی قرار داشت، تأکید کرد: در جهت کاهش تصادفات باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

او در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت جاذبه‌های گردشگری روستایی، خاطرنشان کرد: دفتر روستایی با هماهنگی دهیاری‌ها برای استفاده از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری با اولویت روستاهای دارای بوم‌گردی نسبت به زیباسازی روستاها و برنامه‌ریزی خدمات‌دهی و جذب گردشگر توجه داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه هر یک از کمیته‌ها به ارائه گزارش کار پرداختند و برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بیش از ۸۲۲ دستگاه ناوگان شامل ۹ هزار صندلی برای جابه‌جایی مسافران،۲۲ پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر و ۶۰ پایگاه شامل ۱۸ پایگاه شهری و ۴۲ پایگاه جاده‌ای دانشگاه علوم پزشکی، آماده‌سازی ۱۵۰ مدرسه با ۹۵۰ کلاس درس برای اسکان مسافران و ساماندهی و نظارت بر مجتمع‌ها رفاهی بین‌راهی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و تفرجگاه‌ها، اصلاح محورها و خط‌کشی معابر، زیباسازی و مرمت و لکه‌گیری به‌عنوان اهم اقدامات صورت‌گرفته مطرح شد.