دیدار نوروزی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان با فرماندار اسفراین - ١۴٠٣/١/٨

در راستای دیدار نوروزی و ارائه گزارش از عملکرد ستاد خدمات سفر شهرستان اسفراین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اسفراین با فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، در این دیدار مسلم نوری فرماندار اسفراین ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در راستای اجرای برنامه‌های استقبال از بهار افزود: با توجه به اینکه این شهرستان دارای تنوع اقلیمی و جاذبه‌های مهم گردشگری است و ظرفیت‌های بالقوه‌ای را در خود دارد، توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان یکی از الزامات است که باید تلاش بیشتری در جهت شناسایی اولویت‌ها و تجهیز زیرساخت‌ها و توسعه امکانات در جهت جذب گردشگران صورت گیرد.

نوری ادامه داد: رونق صنعت گردشگری موجب رشد و رونق تولید و اشتغال می‌شود؛ ازاین‌رو لازم است فرایند جذب سرمایه‌گذار در این حوزه تسهیل گردد.

فرماندار اسفراین در ادامه پیرامون برخی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در راستای فراهم‌سازی امکانات لازم جهت حضور گردشگر در شهرستان و ماندگاری آنها گفت: توجه به طرح توسعه امام زاده احمد ابن موسی؛ توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد بازارچه و توسعه مجتمع‌های گردشگری از جمله اقداماتی است که می‌تواند زمینه توسعه این صنعت را در شهرستان فراهم سازد.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بی‌شماری است که در معرفی آن کم تلاش شده است و لازم است برای پیشرفت در صنعت گردشگری، هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی بیشتر شود و برای ماندگاری گردشگران برنامه‌های هدفمند را پیش‌بینی کرد.

در ادامه عباس توکلیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین؛ از ابتدای ستاد خدمات سفر تا کنون ۵۵۰ نفر از اقامتگاه‌های رسمی و ۳۵۰ نفر از اقامتگاه‌های غیررسمی استفاده کرده‌اند.

توکلیان همچنین کل بازدیدهای ثبت شده از اماکن تاریخی و مذهبی شهر تاریخی بلقیس، روستای گردشگری رویین و امام زاده احمد بن موسی را ۵۳۰۰ بازدید عنوان کرد که علاوه بر این ۳۰۹۴۰ نفر نیز از اماکن متبرکه شهرستان بازدید کرده‌اند.

او بازدیدهای صورت‌گرفته از تأسیسات گردشگری چون مجتمع‌های خدمات رفاهی و رستوران‌های بین‌راهی را ۱۵۵ مورد عنوان کرد