بیش از ۱۶۷ هزار اقامت نوروزی در خراسان شمالی به ثبت رسید - ١۴٠٣/١/٢١

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی از ثبت بیش از ۱۶۷ هزار نفر اقامت نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته ۲۰ فروردین‌ماه تعداد ۱۶۷ هزار و ۳۲ نفر - شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی یادآور شد: از این تعداد ۹۶ هزار و ۶۷۰ نفر معادل ۵۷ درصد در اقامتگاه‌های رسمی استان شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری بین‌راهی و... اقامت داشتند.

اسماعیلی بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین تعداد ۲ هزار و ۵۰۵ نفر در هتل، ۳۶۷۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲۴۶۷ نفر در مهمان‌پذیرها، ۳۴۸ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۳۰۶ نفر در متل‌ها، ۲۶۴۲ نفر در خانه مسافرها، ۳۴ هزار و ۹۴۳ نفر در مناطق نمونه گردشگری و اردوگاه‌ها، ۳۳ هزار ۳۶۷ نفر در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی و ۹۱۹۶ نفر در پارک‌های طبیعت‌گردی استان اسکان داشتند.

زیارتی در ادامه افزود: در ۲۵ روز اخیر ۶۶ هزار و ۰۷۲ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۴۲۹۰ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.