اجرای ۲۰۰ هزار مترمربع تأسیسات گردشگری در خراسان شمالی/ حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰۰ میلیارد تومان - ١۴٠٣/٢/٢٥

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز گردشگری در استان، ۲۰۰ هزار مترمربع تأسیسات گردشگری توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دست اقدام است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و اقتصاد بیان کرد: سرمایه گذری در صنعت گردشگری یکی از بهترین ابزارهای توسعه برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است که می‌تواند به‌عنوان محرک و شتاب‌دهنده بخش‌های مختلف اقتصادی در استان مؤثر واقع شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: در همین راستا با عنایت به‌ضرورت توجه و برنامه‌ریزی در خصوص تحقق شعار سال، پیگیری و جذب سرمایه‌گذاران باهدف تسهیل در امورات و اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در صنعت گردشگری استان در دست اقدام است.

مستوفیان افزود: طی دو سال گذشته با اقدامات معرفی و تحریک تقاضای بازار اقتصادی، موفق به جذب سرمایه‌گذاران از سایر بخش‌های اقتصادی در صنعت گردشگری استان بوده‌ایم و در حال حاضر ۴۵ پروژه تأسیسات گردشگری اعم از هتل، مهمان‌پذیر، رستوران سنتی، اردوگاه گردشگری، مجتمع‌های تفریحی سرگرمی و... با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰۰ میلیارد تومان در سطح استان در دست‌ساخت و اقدام است که افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در اقتصاد استان، اشتغال پایدار و ماندگاری مسافر در استان را به همراه داشته باشد.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی گردشگری می‌تواند به کنترل و شکل‌گیری الگوهای توسعه کمک کند، برنامه راهبردی برای شناساندن و بازاریابی مقاصد عرضه کند و مکانیزمی برای هم‌افزایی گردشگری با سایر بخش‌ها باشد گفت: علاوه بر این توجه به صنعت گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منابع ملی، تسهیلات حمایتی می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های زیربنایی استان ایفای نقش کند.