خراسان شمالی ظرفیت توسعه گردشگری مقاومت را دارد - ١۴٠٣/۴/٢٠

استاد دانشگاه و دبیر گردشگری مقاومت خراسان رضوی گفت: استان خراسان شمالی علی‌الخصوص شهرستان بجنورد پتانسیل و ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری مقاومت را دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمدرضا ارشادی نیا روز گذشته ۱۹ تیرماه در نشست هم‌اندیشی گردشگری مقاومت با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی هدف از گردشگری مقاومت را آشنایی نسل امروز و آینده با تاریخ مقاومت ایران خواند و افزود: گردشگری مقاومت به موضوع جهانی است و ابعاد گسترده و وسیعی دارد که با بررسی مکان رویداد، شخصیت‌ها و قهرمانان و توسعه آن، می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

ارشادی نیا خاطرنشان کرد: در همین راستا نشست‌های مقاومتی متعددی را در استان‌های گیلان فارس، خراسان رضوی و... داشتیم تا بتوانیم گردشگری مقاومت را که نوعی از گردشگری تاریخی و فرهنگی است را به مرحله اجرا برسانیم.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: باتوجه‌به هم‌جواری استان خراسان شمالی با استان خراسان رضوی و عبور سالانه میلیون‌ها مسافر این استان ظرفیت مناسب و سابقه تاریخی موردنیاز برای برنامه‌ریزی و تشکیل میز گردشگری مقاومت را دارد.

مستوفیان گفت: ثبت مسجد انقلاب به‌عنوان یکی از مکان رویدادهای مهم در فهرست میراث ناملموس کشور یکی از موضوعات مرتبط با گردشگری مقاومت در استان است.