بیانیه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار - ١۴٠٣/٥/١۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی طی پیامی ۱۷ ام مردادماه روز خبرنگار را تبریک گفت.

 

متن پیام به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

"روز خبرنگار، ادای احترام به قلم، آگاهی و اطلاع‌رسانی است. اگر نبودند این پیام‌آوران، بسیاری حقایق مکتوم می‌ماند. بدون شک اصحاب رسانه به‌ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران چشم بینا، زبان صادق گویای مردم در عرصه اجتماع و تحولات سیاسی و بین‌المللی هستند. روز خبرنگار، در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای بازگویی حقایق، پرچم مقدس اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته‌اند.

این روز فرصتی است گرانی‌ها برای پاسداشت مقام شامخ انسان‌های فرهیخته‌ای همچون شهید محمود صارمی و سایر شهدایی که در راه روشنگری و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم نمودند و مناسبتی است مغتنم برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان که با تیغ برّان قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند و پا به کارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهاده‌اند.

تعهد، بصیرت، روشنگری، بیان حقایق، انتقاد منصفانه و سازنده، درنظرگرفتن مصلحت جامعه و نظام، بخشی از آرمان‌های شهیدان والامقام عرصه اطلاع‌رسانی است که میراث عظیم اخلاق رسانه‌ای را برای قشر فرهنگ‌ساز و خدوم اصحاب رسانه بر جای نهاده‌اند تا با درنظرگرفتن ارزش‌های این فرهنگ غنی، رسالت خویش را به نحو مطلوب تحقق بخشند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم و ارج‌نهادن به تلاش‌های ارزنده تمامی سفیران آگاهی و امید، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روزافزون همگان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم."