۳ بنای تاریخی خراسان شمالی در چندقدمی واگذاری به بخش خصوصی با مشارکت صندوق احیا - ١۴٠٣/۶/١

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: اقدامات لازم برای واگذاری ۳ بنای تاریخی خراسان شمالی به بخش خصوصی با مشارکت صندوق احیا صورت گرفته است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان سه‌شنبه ۳ شهریورماه در دیدار با مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی بیان کرد: صندوق احیا ظرفیت بسیار مناسبی است برای واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی که موجب احیا سرزندگی بناهای تاریخی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: در راستای سیاست‌ها و صیانت از حفاظت از آثار تاریخی استان، کاروان‌سرای رباط قلی در شهرستان جاجرم، آتشکده اسپاخو در شهرستان مانه و محوطه آینه‌خانه مفخم در شهرستان بجنورد شرایط لازم برای واگذاری به بخش خصوصی ببا مشارکت صندوق احیا برای بهره‌برداری و ایجاد کاربری لازم را دارند.

مستوفیان با بیان اینکه با احیای بناهای تاریخی می‌توان به تداوم حیات بناها کمک شایانی کرد، افزود: با بهره‌برداری مناسب از این بناهای تاریخی و نیز با ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری می توان شاهد توسعه گردشگری و افزایش ماندگاری مسافر در استان بود.