ارسال آثار هنرمندان صنایع‌دستی خراسان شمالی برای حضور در جشنواره فجر - ١٣٩٩/٧/٢٥

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به انتشار فراخوان چهارمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، از هنرمندان استانی برای حضور در این جشنواره و ارسال آثار صنایع‌دستی خود دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی عابدی اظهار کرد: « به نمایش گذاردن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد بستری برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از اهداف برگزاری این جشنواره است.»

عابدی ضمن دعوت از هنرمندان صنایع‌دستی استان به‌منظور حضور در چهارمین جشنواره فجر صنایع‌دستی، عنوان کرد: «هنرمندان برای ارسال آثار خود با معاونت صنایع‌دستی اداره کل در ارتباط باشند چراکه ارزیابی‌های اولیه در استان صورت می‌گیرد.»

او تصریح کرد: «هرسال بخشی ویژه به یکی از رشته‌های صنایع‌دستی به‌منظور نمایش ویژگی‌ها و قابلیت‌های هنری آن رشته اختصاص می‌یابد، به همین منظور در این دوره بخش ویژه به سفال در همکاری با انجمن هنرمندان سفالگر اختصاص داده شده است.»

عابدی، شرایط و نحوه ارسال آثار بر اساس فراخوان جشنواره را به شرح زیر برشمرد:

آثار می‌بایست مبتنی بر شیوه‌های تولید دستی خلق‌شده و مهم‌ترین شاخص انتخاب آثار وجود متمایز صنایع‌دستی ازلحاظ طراحی، کیفیت اجرا، اصالت برند و هویت و کاربرد خلاقانه باشد.

هر هنرمند مجاز به تحویل ۳ اثر از جدیدترین محصولات هنری خواهد بود.

  آثار ارسالی در جشنواره‌های پیشین به نمایش درنیامده باشند.

آثار ارسالی دارای شناسنامه (نام اثر، معرفی تکنیک، مواد مورداستفاده و نام سازنده اثر) باشند.

متقاضیان شرکت در جشنواره باید تا تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۸، تصاویر آثار خود را به همراه اطلاعات اثر شامل نام اثر، تکنیک، نام سازنده اثر، شهر و شماره تلفن ثابت و همراه و نشانی دقیق پستی، ارسال کنند.

انتخاب آثار در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول تصاویر توسط هیئت انتخاب اولیه آثار بررسی‌شده و در مرحله دوم اصل آثار به انتخاب داوران، به نمایشگاه راه خواهد یافت. پذیرفته شدن آثار در مرحله اول به معنای راه‌یابی به نمایشگاه نبوده و آثار نهایی در مرحله دوم توسط هیئت‌داوران انتخاب خواهند شد.

به پنج هنرمند برگزیده نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی به همراه جایزه غیر نقدی و به پنج هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار اعطا خواهد شد.

به علت تعدد و گستردگی آثار سفال و سرامیک، بخش ویژه‌ای در نظر گرفته شد تا به دو هنرمند برگزیده در  این بخش نشان سرو سیمین، لوح تقدیر و جایزه‌ای نفیس اعطا خواهد شد.