شمار اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی به بیش از ۵۰ واحد می رسد - ١٣٩٩/٧/٢۶

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به افتتاح ۲۰ اقامتگاه بومگردی تا پایان سال جاری، گفت: شمار اقامتگاه های بومگردی استان به بیش از ۵۰ واحد می رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی کاظمی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳ اقامتگاه بومگردی در استان فعال است و تا پایان سال نیز ۲۰ اقامتگاه دیگر به بهره برداری می رسد.

کاظمی با تأکید بر لزوم نیازسنجی و امکان سنجی به منظور برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری، افزود: ارائه آموزش های لازم، موثر تر از تشدید نظارت ها است و ما در این حوزه به دنبال فرهنگ سازی هستیم.

وی تنوع قومیتی و فرهنگی و نیز وجود جاذبه های طبیعی را از مزیت های گردشگری خراسان شمالی برشمرد و گفت: اقامتگاه های بومگردی امروز طرفداران خود را پیدا کرده است و باید نمونه های موفق استان در این حوزه را به عنوان الگو معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بومگردی فقط صدور مجوز نیست، عنوان کرد: داشتن طرح توجیهی و ظرفیت سنجی از الزامات صدور مجوز است، بنابراین افرادی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه و دریافت تسهیلات هستند باید علاوه بر آموزش های لازم، ظرفیت سنجی را مدنظر قرار دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از تجهیز تمام اقامتگاه های بومگردی استان به کپسول آتش نشانی خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این مهم در دستور کار قرار گرفت.