گروه تلویزیونی شبکه۷ ترکیه در خراسان شمالی حضور یافتند - ١٣٩٩/٧/٢۶

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی از حضور گروه تلویزیونی شبکه۷ ترکیه در این استان به منظور تهیه مستند از جاذبه های گردشگری خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: گروهی مستندساز که مجری دو برنامه پربازدید شبکه۷ کشور ترکیه هستند، به منظور تهیه مستند از جاذبه های گردشگری خراسان شمالی در این استان حضور یافتند.

یزدان پناه افزود: این گروه مستندساز در جریان سفر خود از روستاهای زوارم، اردوغان، ارگ تاریخی بلقیس و منطقه جرگلان بازدید و از جاذبه های تاریخی، گردشگری، چادر عشایر، فرش دورو و اسب ترکمن و تعدادی از اقامتگاه های بومگردی مستند تهیه کردند.

وی با اشاره به اینکه همچنین معرفی و آشنایی با غذاهای بومی و محلی نیز در محوریت برنامه های این گروه مستندساز بود که چکدرمه، قطاب ترکمنی و… معرفی شدند، گفت: سفر این گروه ترکی به دعوت سرکنسول ترکیه و شرکت بازرگانی بین المللی آرتان انجام شد. اظهار داشت: طبیعت بکر خراسان شمالی، اشتراکات فرهنگی و جغرافیای این استان سبب جلب توجه این گروه تلویزیونی بود که بر این اساس برنامه ریزی به منظور یک سفر دیگر به این استان و پخش مستندهای بیشتر از جاذبه های گردشگری و تاریخی از شبکه ترکیه در ماه های آینده صورت گرفت.