توجه به صنایع دستی اشتغال پایدار را به همراه دارد - ١٣٩٩/٧/٢٧

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: فعالیت در حوزه صنایع دستی و توجه به آن، اشتغال پایدار را به همراه دارد که با حداقل هزینه و سرمایه می توان به آن دست پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی؛ حسن نوری در همایش گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی که در محل تالار شهید لنگری بجنورد برگزار شد در جمع صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی، تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت می شود.

نوری با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی به منظور توسعه فعالیت های خود، اظهار داشت: تولیدکنندگان صنایع دستی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی صنایع دستی را هنری برگرفته از فکر و اندیشه آدمی دانست و افزود: این اندیشه با توانایی دستان هنرمندان به بار می نشیند و محصولی را تولید می کند.

وی بیان کرد: تولیداتی که حاصل کار ماشین هستند اگرچه از تنوع و زیبایی ظاهری برخوردارند، اما در بحث صنایع دستی، مهمترین بحث هویت و اصالت است که ما باید این اندیشه را حفظ و ترویج دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ارزش معنوی تولیدات صنایع دستی را وجه تمایز بین تولیدات ماشینی برشمرد و اظهار داشت: برای حفظ این ارزش و توانایی رقابت در بازار محصولات، باید مدیران و هنرمندان در کنار یکدیگر تلاش