ویژه برنامه های هفته صنایع دستی در خراسان شمالی تشریح شد - ١٣٩٩/٧/٢٧

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همزمان با فرا رسیدن هفته صنایع دستی، ویژه برنامه های این مناسبت در استان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی عابدی اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برنامه های ویژه ای در استان برگزار می شود که تا پایان خردادماه جاری نیز ادامه دارد.

عابدی افزود: جشنواره قصه گویی در دو بخش آزاد و کودکان با هدف آشنایی با صنایع دستی و ترویج نقش و اهمیت این هنر اصیل در جامعه یکی از این برنامه ها است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش کودکان رده سنی ۱۰ تا ۱۷ سال و در تمام شهرستان های هشتگانه استان برگزار و منتخبان معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر که به صورت ملی و در محل ارگ تاریخی بلقیس اسفراین برگزار می شود، از مشارکت در این جشنواره و برپایی سیاه چادر و معرفی و ارائه صنایع دستی استان خبر داد.

وی با بیان اینکه همایش تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع دستی استان به صورت ویژه طی هفته آینده برگزار می شود، افزود: رونمایی از اطلس صنایع دستی و نیز سامانه معرفی و فروش صنایع دستی از دیگر برنامه ها است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه بسته بندی یکی از دغدغه های حوزه صنایع دستی است، اظهار داشت: با حضور هنرمندان گرافیست و فعالان این حوزه، مسابقه بسته بندی و طراحی صنایع دستی برگزار می شود.

عابدی عنوان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه باید یک محصول را انتخاب و برای بسته بندی آن طرحی ارائه دهند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی با اشاره به مشارکت دانشجویان رشته صنایع دستی دانشگاه بجنورد در برگزاری برنامه های این هفته، گفت: علاوه بر این، نمایشگاه های جنبی مختلفی به منظور معرفی و عرضه صنایع دستی با مشارکت برخی از دستگاه ها و ادارات برپا می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه های صنایع دستی نیز با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام شهرستان های استان برپا می شود، افزود: روز جمعه ۲۴ خردادماه نیز در محل مصلای بجنورد، صنایع دستی در قالب عرضه و اجرای زنده، معرفی خواهد شد. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی حضور صنعتگران در برنامه های مختلف صدا و سیما به مناسبت هفته صنایع دستی را از دیگر برنامه های ویژه این روز برشمرد.