ثبت نام دریافت نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی در خراسان شمالی - ١٣٩٩/٧/٢٧

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به ضوابط و شرایط شرکت کنندگان به منظور دریافت نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی گفت: متقاضیان در استان تا پایان خردادماه سال جاری مهلت ثبت نام دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با بیان اینکه مهلت ثبت نام دریافت نشان مرغوبیت محصولات صنایع دستی در استان تا پایان خردادماه امسال است، اظهار داشت: متقاضیان می توانند حداکثر تا این تاریخ، جهت دریافت فرم و دستورالعمل های مربوطه، به معاونت صنایع دستی و ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ها مراجعه کنند.

یزدان پناه با تأکید بر اینکه اخذ تأییدیه فعالیت جهت افراد حقیقی و اخذ مجوز ثبت کارگاه جهت اشخاص حقوقی از معاونت صنایع دستی استان الزامی بوده، افزود: شرکت در این برنامه برای تمامی تولید کنندگان انفرادی و کارگاهی صنایع دستی دارای مجوز و یا فاقد مجوز که تولیدات قابل تکثیر داشته باشند آزاد است.

وی زمان داوری استانی را ۱۰ تیرماه سال جاری اعلام و عنوان کرد: به منظور ارزیابی دقیق آثار و حفظ جنبه های تخصصی و ارتقاء سطح اعتبار، محصولات دریافتی بر اساس ۴ معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و دو پیش شرط احترام به ارزش های محیط زیست در بکارگیری مواد و تکنیک های تولید و مسئولیت اجتماعی بررسی می شوند.

وی با اشاره به اینکه محصولات ارسال شده فاقد تقاضا نامه، امضاء و فرم نظارت از کارگاه به هیچ عنوان در برنامه شرکت داده نخواهد شد، گفت: ارزیابی هر محصول در داوری در صورت تکمیل بودن پرونده مربوط به آن محصول صورت می پذیرد.

یزدان پناه تصریح کرد: نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، گواهی است که سالانه به محصولات تولیدی صنایع دستی(ترجیحا بومی استان) متناسب با معیارهای تعیین شده در سطح ملی تعلق می گیرد و در مرحله نهایی منتخبی از آثار مذکور جهت شرکت در برنامه “نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی یونسکو” و سایر رویدادهای بین المللی برگزیده خواهند شد.

گفتنی است؛ متقاضیان برای دریافت فرم تقاضانامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به وب سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به آدرس www.nkchto.ir مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۵۸۳۲۲۸۸۳۵۴ تماس حاصل نمایند.