توجه به بخش گردشگري منجر به ايجاد اشتغال ارزان و سريع خواهد شد - ١٣٩٩/٧/٢٧

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، بر توجه به بخش گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های ایجاد اشتغال سریع و ارزان‌قیمت تأکید کرد و گفت: با امیدی که ایجاد شد و تلاش‌هایی که صورت گرفت، وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شکل گرفت تا با برنامه‌ریزی‌های جامع، شاهد تحقق این مهم باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی اکبری در همایش گرامیداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری در هتل داریوش بجنورد، اظهار داشت: امروز دنیا به این رسیده که جذاب‌ترین و مهم‌ترین حوزه در امر اشتغال، حوزه گردشگری است.

اکبری با بیان اینکه این مهم در کشور ما مغفول مانده است، عنوان کرد: البته با تلاشی که صورت گرفت و امیدی که ایجاد شد، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه تبدیل شد تا اراده و نظارتی دقیق بر این حوزه انجام بگیرد و عقب‌ماندگی‌های این حوزه در کشور با برنامه‌ریزی‌های جامع‌تری مرتفع شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه فراوانی که در خراسان شمالی وجود دارد، بر ضرورت توجه برنامه ریزان حوزه گردشگری استان به این ظرفیت‌ها تأکید کرد و افزود: اقلیم 4فصل خراسان شمالی که کویر، دشت، جنگل، کوهستان و... را هم‌زمان در دل خود دارد و نیز تنوع اقوام و فرهنگ‌ها ازجمله مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که توجه هر گردشگر داخلی و خارجی را می‌تواند به خود جلب کند.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش‌ازپیش در جهت معرفی استان خراسان شمالی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری آن تلاش کرد.

اکبری عنوان کرد: مناسبت‌هایی را نام‌گذاری می‌کنیم و دورهم جمع شدیم که مغتنم است و باید امروز که به نام هفته گردشگری نام‌گذاری شده است، مدیران استان توجه خود را به این ظرفیت بالقوه فراوان متمرکز کنند و سرمایه‌گذاری صورت بگیرد تا آن چیزی که ارزان‌قیمت می‌تواند حوزه اشتغال را پوشش دهد تأمین شود.