عزم جدي مديريت عالي خراسان شمالي براي حل مشکلات حوزه گردشگري استان - ١٣٩٩/٧/٢٧

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از عزم جدی مدیریت عالی استان به‌منظور پیگیری و حل مسائل و مشکلات فعالان حوزه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی در همایش گرامیداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری در هتل داریوش بجنورد  با تبریک آغاز هفته گردشگری به متولیان این صنعت، اظهار داشت: در شرایط کنونی دو راه داشتیم یکی مقابله و ایستادگی در برابر شرایط تحمیلی دشمنان و دیگری کنار آمدن با خواسته‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمنان بود که به‌دوراز شأن مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و گزینه مردم اتکا بر اقتصاد درون‌زا و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است.
حیاتی با اشاره به نقش فعالان گردشگری در شرایط کنونی اقتصادی، افزود: گردشگری یکی از پیشران‌های توسعه استان است که می‌تواند بخش زیادی از مشکلات اقتصاد و اشتغال را سامان دهد.
وی ادامه داد: ما باید بتوانیم برای رونق گردشگری استان از ظرفیت زائران بهره‌مند شویم و خراسان شمالی را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.
وی گفت: برنامه‌هایی را در راستای توسعه گردشگری از سوی استاندار ابلاغ شده، تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوانی هم در سطح ملی انجام گرفته است تا از اعتبارات ویژه بخش گردشگری حداکثر استفاده را در جهت توسعه این صنعت در استان داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان شمالی افزود: باید مقررات را تصحیح، اعطای تسهیلات را آسان، مشکل تضامین و وثیقه‌های بانکی را حل کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که کسانی که علاقه‌مند و پیگیر اجرای طرح‌های گردشگری در استان هستند بدون کوچک‌ترین مشکلی تسهیلات لازم در اختیارشان قرار بگیرد.

حیاتی با تأکید بر اینکه عزم مدیریت عالی استان برای تحقق این مهم، جدی است، عنوان کرد: امیدواریم با پشتکار متولیان و مدیرکل میراث فرهنگی استان که از زحماتشان تشکر می‌کنیم و تمام شما فعالان این حوزه بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌هایی که ایجادشده با جذب به‌موقع این اعتبارات در راستای توسعه استان گام‌های بلندی برداریم.