برترين‌هاي گردشگري در خراسان شمالي معرفي و تجليل شدند - ١٣٩٩/٧/٢٧

برترین‌های حوزه گردشگری و خدمات سفر خراسان شمالی در همایش استانی بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، همایش گرامیداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری با حضور مدیران ارشد استانی و فعالان حوزه گردشگری، امروز پنج‌شنبه 11 مهرماه جاری در محل هتل مجلل داریوش بجنورد برگزار و برترین‌های این حوزه معرفی و تجلیل شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در این همایش بر همگرایی و نقش دستگاه‌های مختلف اجرایی برای موفقیت در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: اگر زیرساخت‌ها، راه، فرودگاه مناسب، اورژانس فعال نباشد، هلال‌احمر در جاده‌ها خدمات را به مردم ارائه ندهد، نیروی انتظامی امنیت را برقرار نکند و... قطعاً برای گردشگری هیچ اتفاقی رقم نخواهد خورد و برای رسیدن به اهداف باید تمام این کارها اگر در کنار هم قرار بگیرند.

حبیب یزدان پناه با بیان اینکه گردشگری متعلق به تمام مردم است و اگر برنامه‌ریزی دقیقی در این حوزه صورت بگیرد، همه از آن منتفع خواهند شد، افزود: پیشرفت‌های خوبی در حوزه بومگردی ها حاصل شده که البته باید کامل‌تر شود.

وی تصریح کرد: اگر امروز تعدادی از این بومگردی ها در استان توانسته‌اند به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست پیدا کنند و در سطح ملی مطرح شوند به دلیل تلاش‌هایی است که صاحبان این بومگردی ها در جهت پاسخگویی به علایق و توجه به نیاز امروز گردشگران انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه فعالان بخش گردشگری برای توسعه کسب‌وکار خود باید از روش‌های جدید تبلیغات بهره ببرند، عنوان کرد: باید فرصت‌های ایجادشده و ظرفیت‌های گردشگری استان را غنیمت دانست و برای به فعلیت درآوردن این پتانسیل با برنامه و بروز شده حرکت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: در این اداره کل به دنبال برنامه‌های کلان هستیم تا بیش‌ازپیش از فرصت گردشگری برای رونق تولید و اشتغال بهره‌مند شویم چراکه امروز در تمام دنیا، فناوری و گردشگری دو پیشران مهم توسعه اقتصادی در هر منطقه‌ای به شمار می‌روند.

یزدان پناه به نقش گردشگران خارجی در معرفی چهره واقعی ایران و آشنایی دیگر مردم جهان با تاریخ و تمدن کشور، اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد و با میزبانی شایسته از آنان، زمینه را برای حضور گردشگران بیشتری در استان فراهم کنیم.

گفتنی است؛ در این همایش، برترین‌های حوزه گردشگری خراسان شمالی در بخش‌های اقامتگاه‌های بومگردی، واحدهای اقامتی، واحدهای نمونه پذیرایی شامل رستوران‌های بین‌راهی و سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر شرکت‌های خدمات مسافرتی، انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌واسطه فعالیت‌های قابل‌تقدیری که در سال گذشته داشتند، معرفی و تجلیل شدند.