برگزاری اختتامیه جشنواره نوروزگاه خراسان شمالی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم - ١٣٩٩/٧/٢٧

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن و آیین های نوروزگاه از ابتدای نوروز تا کنون در استان گفت: اختتامیه این جشن ها امروز ۱۵ فروردین ماه در بجنورد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار داشت: اختتامیه جشنواره نوروزگاه خراسان شمالی امروز ۵ شنبه و مصادف با ۱۵ فروردین ماه، در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه برپا می شود.

مستوفیان تصریح کرد: این مراسم همراه با برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و آیین های سنتی در محل مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد برگزار و میزبان جمع زیادی از شهروندان، گردشگران و مسافران می شود.

وی با اشاره به برپایی بیش از ۸۰ مراسم فرهنگی نوروزگاه در نقاط مختلف خراسان شمالی از ابتدای نوروز تا کنون، افزود: این مراسم و جشن ها که در محوطه آثار و بناهای تاریخی استان برگزار میشد با استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران روبرو شد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری نوروزگاه فرصت بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم استان است، عنوان کرد: اجرای موسیقی مقامی و سنتی، قوشمه و دف نوازی، تئاتر خیابانی، برپایی سیاه چادر عشایری و معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی و غذاهای سنتی از جمله برنامه های نورزگاه های استان است