اقامتگاه های بومگردی راز و جرگلان از ۲۰۰ گردشگر میزبانی کردند - ١٣٩٩/٧/٢٧

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان راز و جرگلان گفت: ار ابتدای سال جاری تا کنون اقامتگاه های بومگردی این شهرستان از ۲۰۰ گردشگر و مسافر نوروزی میزبانی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، قاسم بهادری اظهار داشت: چهار اقامتگاه بومگردی گدرسن در روستای گز، آیدغدی در روستای دیدخ، توپراق در روستای گرکز و اشکان در روستای قره قانلوی شهرستان راز و جرگلان پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران است.

بهادری تصریح کرد: تا کنون میهمانانی از اقصی نقاط کشور از جمله تهران، مشهد و… و نیز گردشگران خارجی در این بومگردی ها اقامت داشته و صنایع دستی قابل توجهی نیز از سوی این اقامتگاه ها به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر، اقامت در بومگردی ها است، عنوان کرد: خانه های قدیمی و مردمانی با رسوم و فرهنگ های متنوع، آشنایی با اسب اصیل ترکمن، ارائه نان های محلی و غذاهای سنتی، صنایع دستی منحصر به فرد و… از جذابیت های بومگردی های راز و جرگلان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با سوق پیدا کردن سلیقه و ذائقه گردشگران به سمت مردم شناسی و شناخت آداب و رسوم و نیز سفرهای ارزان قیمت، اقامتگاه های شهرستان راز و جرگلان که تمامی این ویژگی ها را داراست در آینده رونق بیشتری بیابند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان راز و جرگلان با اشاره به استقرار پایگاه اطلاع رسانی گردشگری در  این شهرستان برای مسافران نوروزی، افزود: علاوه بر اقامتگاه های بومگردی، ۵ مدرسه نیز در شهر راز، روستای باغلق، روستای گرکز و شهر غلامان در ایام نوروز مسافران را اسکان می دهند.