بازدید بیش از ۱۸هزار مسافر و گردشگر از جاذبه های خراسان شمالی طی روز گذشته - ١٣٩٩/٧/٢٧

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طی روز گذشته و در ۱۱ فروردین ماه امسال، ۱۸ هزار و ۳۸۵ مسافر و گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی این استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: از این تعداد، ۹ هزار و ۶۰۱ نفر از جاذبه های تاریخی-فرهنگی، ۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های طبیعی و ۱۵۱۰ نفر از جاذبه های دست ساز استان بازدید داشتند.

وی با اشاره به ورود ۱۲۱ هزار و ۴۰۶ مسافر به خراسان شمالی طی روز گذشته، عنوان کرد: در مجموع ۳۰ هزار و ۴۸۹ وسیله نقلیه طی روز گذشته به استان وارد شدند.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی افزود: طی نوروز ۹۸ در مجموع ۱۷۸ واحد رستوران، مهمانپذیر، سفره خانه سنتی، هتل، متل، خانه مسافر، اقامتگاه بومگردی با ظرفیت ۹۴۱ تخت در سطح استان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

یزدان پناه با اشاره به اینکه ۱۵۰ مدرسه استان برای اسکان فرهنگیان آماده سازی شده، تصریح کرد: همچنین فضاهایی برای استقرار مسافر در شرایط اضطرار در مساجد، حسینیه ها و سالن ورزشی در کلیه شهرستان ها به صورت آماده در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز از این ظرفیت ها برای اسکان مسافر استفاده شود