فعالان گردشگري از ابزارهاي بازاريابي الکترونيک براي رونق کار خود بهره ببرند - ١٣٩٩/٧/١۴

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز گردشگری به سمت گردشگری الکترونیک تغییر ماهیت داده است، اظهار داشت: فعالان گردشگری از ابزارهای بازاریابی الکترونیک برای رونق کار خود بهره ببرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز شنبه 7 مهرماه جاری در مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و تجلیل از برترین‌های گردشگری استان گفت: امروز به‌ناچار به این واقعیت رسیده‌ایم که گردشگری باید به‌عنوان منبع درآمد و جایگزینی برای نفت، موردتوجه قرار بگیرد.

یزدان پناه افزود: باید برای تحقق این امر از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی انجام می‌گرفت درحالی‌که اگر امروز نیز به گردشگری الکترونیک بی‌توجه باشیم شاید در آینده فرصت‌ها را از دست رفته ببینیم.

وی خطاب به فعالان حوزه گردشگری ازجمله صاحبان رستوران‌ها، هتل، دفاتر مسافرتی، اقامتگاه‌های بومگردی و... گفت: باید با پیوند حوزه فعالیت خود با گردشگری الکترونیک، به توسعه اقتصادی استان، همچنین جذب حداكثری گردشگران و حتی فروش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و... کمک کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون آن‌گونه که شایسته است نتوانستیم از این ظرفیت استفاده و جاذبه‌های خراسان شمالی را معرفی کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه تأکید و معرفی گردشگری به‌عنوان یکی از اولویت‌های استان از سوی دکتر خباز، استاندار خراسان شمالی، نگاه‌های بسیاری را به این حوزه جلب کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: در اسناد توسعه ازجمله برنامه ششم و افق 1404 بر اهمیت و رونق گردشگری تأکید ویژه‌ای شده است که ما نیز در این اداره کل در تلاش برای تحقق این اهداف هستیم.

یزدان پناه، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی را دو بال برای توسعه گردشگری برشمرد و تصریح کرد: کاوش‌هایی که تا به امروز از قدمت 8هزارساله خراسان شمالی حکایت کرده‌اند و یا صنایع‌دستی مردمان این خطه از کشور که تلفیقی از هنر و صنعت را به نمایش می‌گذارند، در جهت جذب گردشگر باید مورد بهره‌برداری مناسب قرار بگیرند.

وی از تشکیل دبیرخانه‌ای در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی به‌منظور برنامه‌ریزی برای اجرای رویدادهایی که سبب جذب گردشگر می‌شود خبر داد و از تمام مدیران، شهرداران و اعضای شورای شهرهای استان خواست تا با نگاه ویژه به گردشگری در جهت شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: خراسان شمالی با قرار گرفتن در بین دو قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی که در مشهد مقدس و شمال کشور قرار دارد اما به‌عنوان معبر شناخته می‌شود که در تلاش هستیم تا طی سال آینده بتوانیم درصدی از این گردشگران عبوری را در استان ماندگار و در آینده تبدیل به مقصد گردشگری شویم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی بر ارتباط مستمر با سرمایه‌گذاران و رفع چالش‌ها و موانع آنان در مسیر سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: صنعت گردشگری فرابخشی بوده و لزوم هم‌افزایی و ارتباط با تمامی دستگاه‌ها را می‌طلبد و این اداره کل به‌عنوان خادم مردم و سرمایه‌گذاران در راستای رونق گردشگری امور را پیگیری می‌کند.