ضرورت تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري در خراسان شمالي - ١٣٩٩/٧/١۴

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان، اظهار داشت: امروز گردشگری به مهم‌ترین صنعت در جهان تبدیل شده است که باید به این مهم در کشور و استان نیز بیش‌ازپیش توجه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی قربانی روز شنبه 7 مهرماه جاری در مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و تجلیل از برترین‌های گردشگری استان گفت: توجه به گردشگران خارجی در کنار توسعه بومگردی و گردشگری داخل سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

قربانی با اشاره به انواع توریسم و گردشگری ازجمله سلامت، مذهبی، تفریحی و... که مورد استقبال گردشگران در داخل کشور است، افزود: با فراهم آوردن زیرساخت‌ها می‌توان گردشگری در خراسان شمالی را رونق بخشید.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این عرصه بتواند فعالیت کند و این امر با هم‌افزایی تمام قوا و دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس تصریح کرد: اگر برنامه‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود را به‌درستی عملیاتی می‌شد، امروز دیگر لازم نبود برای کسب درآمد به دنبال کشورهای شرق آسیا و اروپا باشیم تا نفت کشور ما را بخرند.

قربانی عنوان کرد: در این زمینه تمام قوا و دستگاه‌ها مسئول هستند چراکه آن‌گونه که باید نتوانستیم اقتصاد خود را از وابستگی به نفت دور کنیم و به موضوعات مهمی ازجمله گردشگری برای کسب درآمد بی‌توجه بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه امروز زمان هم‌افزایی و کمک به یکدیگر برای پیش برد اهداف است، اظهار داشت: باید نقدهای بی‌ثمر جای خود را به ارائه راهکار و برنامه دهد تا مردم نیز از خروجی کار رضایتمندی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت 90درصد به خارج وابسته است و در مقابل تحریم‌ها نمی‌تواند مقاومت کند، افزود: بنابراین باید به کشاورزی و گردشگری که در سند توسعه استان نیز در اولویت قرار گرفته است، بیش‌ازپیش توجه شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی بیان داشت: در استان شرایط خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد و در ماه‌های اخیر نیز با مدیریت جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زحمات خوبی در این حوزه در حال انجام است که امیدواریم این تلاش‌های به رونق گردشگری استان بیش‌ازپیش بی افزاید.