شرايط براي ورود گردشگران خارجي به کشور بايد تسهيل شود - ١٣٩٩/٧/١۴

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از ایجاد برخی موانع در مسیر حضور گردشگران خارجی در کشور، گفت: شرایط برای ورود گردشگران خارجی به کشور باید تسهیل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، عبدالرضا عزیزی روز شنبه 7 مهرماه جاری در مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و تجلیل از برترین‌های گردشگری استان اظهار داشت: در جهانی قرار داریم که در آینده‌ای نه‌چندان دور، مردم فقط برای تفریح و گردش از خانه خود خارج می‌شوند چراکه امور روزبه‌روز به سمت الکترونیکی شدن و استفاده از فضای مجازی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امروز گردشگری به یکی از صنایع بسیار مهم در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: اما متأسفانه ما در کشور اول راه هستیم و تازه به اهمیت این موضوع پی برده‌ایم و درصدد ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری برآمده‌ایم.

نماینده مردم شیروان در مجلس عنوان کرد: سوء مدیریت در برخی مواقع سبب شده است در جامعه ما عده‌ای تحت تأثیر دشمن که می‌خواهد تفرقه ایجاد کند، چهره کشور را برای گردشگران خارجی، نادرست و زشت جلوه دهند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید برای گردشگری ارزش قائل شد و زیرساخت‌ها را برای توسعه آن فراهم کرد، گفت: با صنعت توریسم است که می‌توان برای مردم اشتغال ایجاد کرد، بنابراین باید واقع‌گرا باشیم و فضا و شرایط را برای حضور گردشگران خارجی در کشور فراهم کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نباید به گردشگران سخت بگیریم و همین‌طور فضا را برای مردم به‌منظور فعالیت‌های اجتماعی بازکنیم، عنوان کرد: مردم ایران اسلامی نشان دادند در طول 8 سال دفاع مقدس، در پیچ‌وخم‌های انقلاب، دفاع از حرم و... همواره پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستادگی می‌کنند و درصحنه‌های گوناگون و سر بزنگاه‌ها حضورداشته‌اند.

عزیزی گفت: بنابراین نباید رفتار مسئولان به‌گونه‌ای باشد که سبب ناامیدی مردم شود، چراکه این مسئولان نیز قدرت خود را به پشتوانه مردم به دست آورده‌اند.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز و دلار، اظهار داشت: باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، می‌توانیم با افزایش حقوق کارگران و کارمندان، قیمت‌ها را واقعی کنیم چراکه اگر مردم حقوق مکفی دریافت کنند، این نوسانات در قیمت‌ها نیز به وجود نخواهد آمد.

وی عنوان کرد: 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال روستایی به تصویب رسیده است که باید بخشی از این اعتبارات به سمت حوزه گردشگری هدایت شود تا با راه‌اندازی بومگردی ها بتوانیم توریسم جذب کنیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس تأکید کرد: تمامی این امور به‌شرط سرمایه‌گذاری محقق می‌شود و در این زمینه دولت و مجلس باید فکری عاجل بی اندیشیم تا مردم بیشتر از این در شرایط اقتصادی کشور، دچار آسیب نشوند.