مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، بازاریابی و فروش صنایع دستی را از مهم ترین دغدغه های هنرمندان این حوزه برشمرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با تأکید بر به کارگیری روشهای نوین بازاریابی، اظهار داشت: با تشکیل کارگروه مارکتینگ و برندسازی و تشویق به تجاری سازی صنایع دستی باید این دغدغه را رفع کنیم.
یزدان پناه با بیان اینکه ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی یکی از الزامات رفع این دغدغه است، افزود: مذاکراتی در این زمینه انجام شده است که در سال جاری که با عنوان رونق تولید نام گذاری شده، امیدواریم این مهم محقق شود.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات و حمایت هایی که از هنرمندان صنایع دستی انجام می شود، تصریح کرد: باید در مسیری حرکت کنیم که خرید صنایع دستی به یک احساس نیاز تبدیل شود و مردم از هزینه کردن در این بخش، احساس خوب داشته باشند و لذت ببرند.
وی عنوان کرد: یکی از مزیت های استان ما وجود رشته تحصیلی صنایع دستی در دانشگاه بجنورد است که از اساتید و دانشجویان این رشته برای پیوند با هنرمندانی که به صورت سنتی در بخش صنایع دستی فعال هستند، برای آموزش و رونق این حوزه بهره مند خواهیم شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه بسیاری از فعالان صنایع دستی در روستاها و مناطق محروم فعال و از قشر بانوان هستند، گفت: برنامه هایی به منظور حمایت بیشتر از گروه های آسیب پذیر و کمک به رونق تولیدات آنها انجام شده است.
تعداد نظرات ٠